Saturday, July 14, 2012

Poole aasta kokkuvõte

Mu järjepidevatest treeningutest on taas kuus kuud möödas ja aeg teha väike vahekokkuvõte.
9. juulil täitus mul pool aastat järjepidevat ja maha kirjutatud treeningaastat. Mu eelmine niivõrd järjepidev treenimine oli 2010. juulist - 2011. jaanuarini. Ehk siis täpselt aasta vahele jätmisega, jätkasin 2012 jaanuar, kuid praegu juuliga lõpparvet teha ei plaani. Iseenesest võiks mul olla täna hoopis kahe aasta tähistamine, kuid elu tegi omad korrektuurid.

2010. aastal alustasin treenimist Meelis Minni käe all, kellelt sain palju teadmisi ja nõuandeid õige treenimise kohta. Enne seda olin jooksust valgusaastate kaugusel, nüüd olen natuke lähemale jõudnud. Enne seda olin spordiga sama sõbralik kui marutõbine koer kärntõbise rebasega. Kuigi ma aeg-ajalt jõusaali olen siiski sattunud ja 2009. aastal Tervis Plussiga Olavi Valneri käe all lühikest aega jooksukooli katsetasime.

2011. aasta aprillist alustasin pärast mitmekuist iiveldusega võetud pausi jalutuskäikudega. Läbisin pea iga päev 5-12 kilomeetrit, seda kuni sünnitusööni välja. Pärast sünnitust taastusin mõned kuud, sest algus lapsevanemana oli väga raske. Lisandusid taas jalutuskäigud ja tänavu 9. jaanuaril hakkasin pidama Endomondos treeningpäevikut ja oma käike ka GPSima. Esialgu tahtsin omada võhma, et ühineda mõne aeroobikatreeninguga.

9. jaanuaril GPSissin esimest trenni, mis oli 5,12 km jalutust + sörki. Aega võttis see 49:43 minutit. Seega võib öelda, et 5 kilomeetrit jooksen ma nüüd pool aastat hiljem ca 20 minutit kiiremini. Pole paha!

Poole aasta jooksul olen ujunud 3 km, suusatanud 5,02 km, jalutanud (vaheldumisi sörgiga) 30,42 km, jooksnud 421 km. Kokku liikunud 466,51 km, koguajaga 3 päeva 3 tundi ja 20 minutit. Maailmale olen tiiru peale teinud 0,012 korda, kulutanud 82 burgerit. Liikunud olen kogutempoga 6,19 km/h.

Pikim läbitud distans on 15 kilomeetrit. Püüan hoida kolme treeningkorda nädalas, sest suvisel ajal nõuavad hoolt lõppematud aiatööd (kasvavad porgandid, kartulid, arbuusid, till, tomatid, herned, amplililled) ja lihtsalt ei jagu viitsimist, et veel jooksma minna.

Põhiliseks distantsiks praegu on 10 kilomeetrit, 5 kilomeetrit teen ainult tempoks paar korda kuus ja 15 kilomeetrit kohustuse pärast samuti paar korda kuus.

Mis seal ikka kui samas vaimus edasi!


Sellest kenast "Meeleheitel koduperenaiste" fotosessioonist loodan avaldada hunniku pilte augusti alguses.

4 comments:

  1. Väga-väga tubli oled! Areng on tõesti suur, aga pole siin imestada midagi – poole aasta jooksul oled ju nii palju liikunud. :) Jätka ikka samas vaimus!!

    Ja see pilt? Wow, vapustavalt kena!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suured tänud! Eks kilometraažid on võrreldes eelmise treeninghooajaga oma poole võrra vähenenud, aga asjaolusid arvestades võib rahule jääda.

      Aitäh! Peatselt saab hunniku ilusaid pilte riputada. Ootan kannatamatult :o)

      Delete
  2. Ma ei saa üle ega ümber sellest kaunist fotost. Kui ma peaksin valima maailma kõige kaunima "meeleheitel koduperenaise," siis kahtlemata saaksid selle tiitli Sina omale. Niiiiiiiii ilus ja hurmav. Spordis oled muidugi ka tubli, siin ei ole midagi üllatavat :)

    ReplyDelete
  3. Awww, nii ilusat komplimenti pole ma kohe väga ammu kuulda saanud :) ma ise ootan juba väga-väga teisi pilte. meeleheitel koduperenaisel ju ikka vaja kord aastas oma ego paitada :-P soovitan ka soojalt end aparaadi ette vedada!

    ReplyDelete