Wednesday, April 17, 2013

Fotod: minu vormi muutus aastaga

Vasakpoolsed 17. aprill 2012, parempoolsed 17. aprill 2013. Algkaal: 54,5, täna hommikul: 49,4 kg. Pikkus 165 cm.
Täna muidugi tavapärasest pisut vähem kaalu, sest stressirikaste aegade tõttu on isu kadunud. Vahe ei ole küll midagi mega, aga sips ikka.

Selgituseks ka, kuna paljudes tekkisid mitmed küsimused.
Ma ei pea dieeti, ma ei tegele kaalulangetusega, pole ka nendega tegelenud. Esimesed pildid on ca 7 kuud pärast sünnitust ehk siis on seal omajagu beebikilosid lisaks. Toona olin ca 3 kuud taas tegelenud jooksuga, kuid sõin valimatult kõike.

2012 juulis hakkasin jälgima toitumiskava, et saada lahti magusaisust. Oli soov pakkuda ca 700 kcal suhkru asemel väärt toitaineid, mida kehal tõesti vaja on. See läks ka korda ja hakkasin jälgima plaani.
Hommikul korralik söök (kas puder pähklitega / 3 muna + värske toorsalat / smuuti (banaan, melon, kirsid-vaarikad, pirn, jogurt) + pähklid),
lõunal enda valmistatud korralik suur praad või supp lihaga või pähkleid järelsnäkiks, 
3,5 tundi hiljem suur puuviljasalat jogurtiga (banaanid, pirnid, ananass, virsikud, melon, jogurt)
ja õhtuks ideaalis kala või kana toorsalatiga või näkitsemine juurikatega (porgand, kaalikas), pähklid, puuviljad.

Minu tavapärane kaal magusasõltuvuse ajal ja jooksuperioodil oli ca 51. Ilma magusata on see nüüd umbes 50. Selline on mu kaal, mida Jumal andis, arvestades, et olen füüsiliselt liikuv ja tarbin väärtuslikku toitu. Et olla kõrendikum - selleks peaksin oma söömist piirama või treenima väga palju. Et olla kogukam - peaksin hakkama sööma üle ja ebatervislikult. Seega on mu praegune vorm minu keha jaoks kõige sobilikum.







17 comments:

  1. Palju su pikkus muidu on ja mis su edu saladus on? Väga hästi on näha muutus ju :)
    Ise hetkel soovin ka kaalu langetada, aga mulle mõjub stressirohke ja ajutööd nõudev periood vastupidiselt - kõik hea, mis kodus on, tuleb ära süüa (ehk mida vähem head kodus seda parem :P)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 165 cm. Teen trenni, valmistan pea kõik toidud ise, söön tervislikult, puhkan piisavalt :)

      Delete
  2. Mina võtsin paar aastat tagasi aastaga 20kg alla. Saladus? regulaarne kvaliteetne toitumine :)
    näiteks:
    1) 100g šokolaadi korraga ärasöömise asemel 4 väikest ruudukest - võtab magusaisu ära, kuid vormile mõjub hästi :)
    2) Mahlade ja limonaadide asendamine värskaga - lugesin kokku, kui palju ma päeva jooksul energiat sisse joon. tulemus oli ehmatav - ühe korraliku söögikorra jagu. värskat võib aga julgelt piiramatutes kogustes juua, lisaks on vesi organismile nii või teisiti kasulik.
    3) vorstide (v.a. täissuitsuvorstid), viinerite jm sarnase jama menüüst kõrvaldamine. pigem tasub süüa liha (kana, veis, siga) ja kala.
    4) söömise lõpetamine siis, kui kõht on täis, mitte kui taldrik on tühi - varem oli vaja nii palju süüa, et paha hakkas.. nüüd enam mitte.
    5) enne magamaminekut ei söö kõhtu punni. kui on nälg kallal, siis pigem süüa midagi väikest, mis võtab nälja ära, kuid kõhtu ülemäära täis ei tee.
    6) kuna juurviljade fänn ma eriti ei ole, siis neid ma väga ei söö ka. küll aga söön puuvilju, püüan neid kodus hoida - eriti õunu ja banaane.

    Selle kõige kõrvalt ei pidanud väga trenni ka tegema, kaal alanes niigi ja püsib senini normis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen täitsa nõus nende punktidega ja kasutan ka neid igapäevaselt. Lisaks väike trenn ja nii ongi. Trenni polegi vaja kaalu langetamiseks, vaid selleks, et oleks võhma, tugevam süda, tugevam lihaskond, mis toetab ka skeletti ja üleüldine immuunsus parem.

      Delete
    2. Ise võin öelda, et eelnevaid punkte järgingi, kuid need paar "üleliigset" kilo ei taha väga niimoodi ära minna... Loodan, et see eelkõige seotud hetke stressirohke ajaga ja suve poole hakkab paremini kaal langema :)

      Delete
    3. Mul on neid punkte muidugi veel ja veel, aga suvel lendavad need pea peale, sest siis on päikest, vett ja värskeid vilju - küll need sind ka aitavad :)

      Delete
  3. Kui aus olla, siis minule meeldivad vasakpoolsed pildid oluliselt rohkem.Parempoolsetel piltidel pole ju rindu enam ollagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui ma saaks midagi teha selleks, et rinnad oleksid suuremad, siis loomulikult ma teeksin, aga kahjuks on loodus andnud mulle sellise keha ja olen sellega leppinud. Nagu ka FBs tulisele arutelule lisasin, siis ma ei hakka tervislikust toitumisest ja niigi vähesest treeningust loobuma selleks, et näha välja kellegi teise maitse järgi. Selline ma olen, selliselt mind loodi :)

      Delete
  4. Eelkirjutajaga täitsa nõus.

    ReplyDelete
  5. Panin ka esimese asjana seda tähele, et rinnad on kadunud. Muidugi kõht on niiiiiiiiiiiiii ilus, et teeb kadedaks! ;)

    ReplyDelete
  6. Täitsa suur muutus ju. Minu arvates ilus tervislik vorm. Ja kui lihast rohkem kasvatada nähtavaks, oleks veel eriti pro. :) Teiste meele järgi on võimatu olla, sest alati on keegi, kellele sa ei meeldi. Peaasi, et ise rahul ja õnnelik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänud! Ma omaks hea meelega lihaseid, aga no... olen aus - ei viitsi vastavat trenni teha :)

      Delete
  7. Ma ei tahtnud rindade osas solvata.Kui ise kaalus alla võtan, ei jää samuti rindu järgi.Topin rinnahoidja siis lihtsalt vatti täis.Mulle lihtsalt meeldivad pigem kurvikad , sportlikud inimesed

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulle meeldivad igasugused kehad - nii kurvikad, kuid ka sportlikud-lihaselised. Kui ma saaks valida, siis muidugi võtaks garderoobist ideaalse keha normaalsete rindadega, kuid kahjuks selline valik mul puudub ja tuleb leppida, mis on antud :) Seega on see, mis mul on, ideaalne.

      Delete
  8. Kas sellise ilusa kõhu saamiseks sa kõhulihaste harjutusi siis ei teinud? Ainult tervislikust toitumisest ja jooksmisest piisas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tegin neid järjepidevalt aasta jooksul tõesti. Viimased paar kuud aga ei viitsinud teha. Muidu oleks tulemus parem.

      Delete