Sunday, April 6, 2014

Retsept: patuvaba pannkoogipühapäev

Gluteeni- ja suhkruvaba hommikurõõm. Vana uudis, aga hea meelde tuletada.
Retsept: 4 muna ja 4 banaani. Purusta küpsed banaanid kahvliga, küpseta, kuldne nirisev mesi peale ja ampsti!


Tõsiselt head ja nii vähe patused kui ühed pannkoogid olla saavad :) 

Miks seda gluteeni siis nii väga kogu aeg kartma peab?
Väike inf Rimi blogist:

Gluteen on terviljavalk, mida leidub nisus, speltas, rukkis, odras ja vahel ka kaeras, kui see ei ole puhtalt kasvatatud ja korjatud. Tänu oma kleepjale konsistentsile aitab gluteen küpsetisi siduda ja annab neile pehme tekstuuri. Viiest eelmainitud teraviljast sisaldab enim gluteeni nisujahu, seetõttu valmivadki valgest jahust kõige atraktiivsemad ning õhulisemad saiad, pirukad ja koogid. Paraku võib gluteen inimese organismile üksjagu hädasid põhjustada. Miks on see nii?
Gluteen on valk, mida on väga raske seedida, seetõttu peaks gluteeni sisaldavaid teravilju enne tarbimist leotama, idandama või kääritama. Hea näide siikohal on juuretisega küpsetatud leib. Kääritamisprotsess aitab gluteeni lagundada ning muudab teraviljas olevad toitained inimesele kergemini kättesaadavaks.
Osad inimesed ei suuda aga gluteeni üldse seedida. Sagedamini esinevad sümptomid on kõhulahtisus, kõhupuhitus ning üldine raskustunne seedetraktis.

4 comments:

  1. Tsöliaakia (gluteenenteropaatia; gluteenitalumatuse) esinemissagedus on Eestis on ca 0,34%. Seega haigus puudutab umbes 4600 inimest. Samas II tüüpi diabeeti esineb meil kuni 10% sõltuvalt vanusest ja HIVi esinemissagedus on ca 0,81 % populatsioonist. Tsöliaakia kui haigus kujuneb ainult teatud eelsoodumusega inimestel. Gluteenenteropaatia on nagu moevool, millele Rimi ja paljud tervise- ning toidublogijad pööravad liigselt tähelepanu. Arvestades statistikat igaüks ei peaks oma toidulauas gluteeni tarbimist piirama. Seda tuleks teha ainult siis, kui arst on eelnevalt teostanud vastavad uuringud (s.t vereproov 0 peensoole biopsia), pannud diagnoosi. Alles siis on otstarbekas seesugust dieeti pidada, Muul juhul on see tobedus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No ei ole ikka nii.
      Kõike asju ei pea klassikalise meditsiiini mass-meetoditega põhjendama. Kui ma tunnen, et liigne teraviljatoodete tarbimine põhjustab mulle probleeme(gaasid, kõhuvalu vms) ja peale teraviljatoodete osakaalu olulist vähendamist oma menüüs need probleemid on kadunud või esinevad märgatavalt väiksemal määral, siis tuleb justnimelt niimoodi teha. Iga inimene võiks ikka ise suuta ennast jälgida ja aidata, mitte tuimalt mingi anünüümse "arsti" peale loota.

      Delete
  2. Nõustun anonymous 8.45ga.
    Asi pole selles, et gluteeni vältimine on moeasi või selle teemaga peaksid tegelema diagnoositud haigeid, vaid nisujahu ON KÕIGIL raske seedida. Selle kohta leiab nii palju materjali ka internetist ja pole mõtet siin lingata.
    Ühest faktikillust ei piisa selleks, et teha nisujahu kohta põhjapanevaid järeldusi.

    ReplyDelete
  3. Ma olen 15 aastat vana. Ma sündisin HIV-iga, kelle ema suri HIV-nakkuse tõttu. Ja mul on kahju, miks ma kunagi dr. Ituaga poleks suutnud minu ema minu eest ravida, sest üksikemana oli minu ema jaoks väga raske kohtuda dr itua tervendavate sõnadega HIV / AIDSi herpese, Parkinsoni, Copdi, epilepsia, vöötohatise, külma valu, viljatuse, kroonilise väsimuse sündroomi, fibromüalgia, diabeedi Hepatiit kohta võrdselt Vähk, mis olin nii põnevil, kuid hirmutasin samal ajal, sest Ma ei kohanud sellist artiklit online, siis võtsin ühendust dr. Ituaga e-posti aadressil drituaherbalcenter@gmail.com. Samuti vestlesin temaga selle kohta, mis on +2348149277967 ta ütleb mulle, kuidas see toimib. Kiiresti Colorado postkontor Ma saan oma ravimtaimi 4/5 tööpäeva jooksul, kui ta andis mulle gildijooned, mida ma järgida, ja siin elan taas tervena, et kujutada ette, kuidas kasutada jumala oma teoseid kõikides artiklites Internetis, et levitada jumal töö või Dr Itua Herbal Medicine, ta on suur mees.

    ReplyDelete