Saturday, August 25, 2012

Taastumine + toitumiskava + Tallinna maraton

Olen lõpuks ometi ligi kahenädalasest haigestumisest taastumas. Kurguvalu läks üle köhaks, päevas kulus oma 3-4 pakki taskurätte ja vedasin end õhtusse Otrivini abil. Kui muidu paranen haigustest 2-4 päevaga, siis minu jaoks oli ikka müstika, et 7 päeva ja mitte mingit muutust paranemise poole. Ja loomulikult hakkas mul KOHE parem, kui olin arstile aja kirja pannud.

Täna tegin siis esimese taastava väga aeglase sörgi, kuigi nina on veel tatine ja köhima ajab ka. Jalad hakkasid kohe surisema ja enesetunne oli väga mõnus. Kuigi pulsid olid oma 20 löögi võrra kõrgemad kui tavaliselt, siis keha hoopis nagu puhkas ja tundsin, et organism lausa vajas seda sörki.

Palju olulisem uudis on see, et tellisin Marek Kalmuselt toitumiskava. Minu eesmärk on toetada treeninguid ja üleüldse oma organismi tervisliku toiduga. Kuid kõige põhilisem põhjus reeglipäraseks toitumiseks: kaotada ära magusaisu. Tavataks on siin - tahvel šokolaadi, pakk Domino küpsiseid ja pool pakki Tõmmu komme.

Ma naudin magusa söömist ja see ei tekita mus erilisi süümepiinu. Lisaks ma ei ole paks, et võiksin endale sellist maiustamist (veel) keelata.
Ometi ei saa mu keha neist magusakogustest peale kalorite midagi. Toidan sellega vaid oma stressi või mida iganes, millest ma aru ei saa. Aga peamine - toidan sellega magusatööstust ja ma pigem toidaks kohalikke põllumehi!

Ja kolmas point on siis see, et olen kirjas Tallinna maratonil. Olen juba ammu öelnud, et kui maratoni alla 3 tunni ei jookse, siis end piinama ei lähe, poolmaratoniks olen haiguse tõttu liiga palju kukkunud ja suurüritustele oma pulsiga ka piinama ei lähe - seega on kavas 10 km. Loodetavasti jõuan kahe nädalaga piisavalt taastuda ja tagasi mingile ligilähedasele vormile, kus möödunud esmaspäeval pooleli jäin.




2010. aastal Tallinna maratonil käisin niisama auti tsekkimas.

Toitumiskavaga peaksin alustama algaval nädalal, sest magusavarud on hetkel tühjendamisel ja kapp vajab tervisliku kraamiga täiendamist. ÜRITAN lisada ka lihasharjutusi ja võimalik, et varsti hakkan ujumas käima. Suured eesmärgid puuduvad hetkel. Paide-Türi basseinitriatlon tuleb millalgi ehk ette võtta ja oktoobris on juba Paide-Türi rahvajooks, kus ma samuti lühemal distantsil kirjas olen.

Rajal näeme, raisk! :)

3 comments:

  1. Mulle tundub, et see augustis külmetumine tuleb ilmamuutusest. Ma ise külmetan end igal aastal samal ajal ära. Isegi talvel ei juhtu seda..:/
    Head paranemist!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen rohkem ikka külmema aja haigestuja. Pole kordagi "suvel" haige olnud. Aga noh.. eks vaja kogunenud jama ära põletada haiguse näol. Aga tänud! Loodetavasti jätad tänavu külmetamise vahele!

      Delete
  2. Noored-noored, oleks aeg mõista - ei ole sellist asja nagu külmetushaigus. Viirused, reeglina.

    ReplyDelete