Saturday, November 20, 2010

126. päev, edasi!

Veel üks.

Ca 4km. Kogukeskmine 171. I ots 15 mint 15 sekki, keskmine pulss 168, kerge vastutuul. II ots 14:35.9, 174. Koguaeg 29 m 40 sekki.
Taastumine autos istudes: 172, 145, 121. 119 peale jõudis 1:04 peal.
Kell on äge vigurdus, väga meeldib. Täna tundsin üle väga pika aja, et mulle meeldib joosta. Tempo oli maruaeglane, aga ometi just õige, midagi ei pidanud kogu aeg mobiili sisse märkima, vaheldama kõnniga, keskenduma ühele või teisele asjale. Täna oli hea tegu. Ja minu enda sisemine tunne keskmiste pulsside kohta, mis ma olen mutipeletajaga arvanud, klapib uue kella arvamusega.

7 comments:

  1. Kas nii kõrge pulsiga treenimine väsitavaks ei osutu ? Ise hoian endal trennis pulssi rahulikumatel otstel 120-125 ja neil, keda treenin, ei luba joosta üle 150-se pulsiga - kogemused näitavad, et pärast ei taastu väga hästi ära. Eks see ole muidugi individuaalne ka:)

    ReplyDelete
  2. Mul on kogu aeg olnud väga kõrged pulsid, nähtavasti terve elu jagu. Individuaalsed on pulsid kindlasti ja miskipärast arvan, et ma ei mahu ühegi normi alla. Ma jõuan aeroobsesse tsooni juba külmkapi juurde jõudes, kui võtta selleks standardse 120 lööki. Palju jaksaksid Sina 185se pulsiga joosta? Kuuke tagasi jõudsin pool tundi, aga see on minu jaoks nähtavasti sama, mis Sinu jaoks ehk 160. Kui ma hakkaks 120ga treenima, siis tähendaks see külmkapini ja tagasi kõndimist, väikeste puhkepausidega :o)

    ReplyDelete
  3. Olen ise üritanud pulsiteemale läheneda nii: hakkasin 2 aastat tagasi uuesti pärast pikemat pausi trenni tegema. Kui siis alguses joosta üritasin, tõusis pulss kohe 160-ni ning sealt edasi ja oli näha, et jooks ei ole õige ala (väga ära väsitas ja ei tekkinud head enesetunnet). Alustasin siis lihtsama spordialaga (rulluisutamine) - siin on pulss automaatselt palju madalam kui joostes. Kui vorm oli palju paremaks läinud, sain selle sügise algusest jooksmise peale üle minna - ja tuli välja, et pulsiga on ka suured muutused vahepeal toimunud - rahulikke pikki otsi joostes 120 ringis. Mulle tegi kunagi ammu 1992 a.-l pulsiteema selgeks mu toonane treener Toomas Turb ja mulle endale hakkas see lähenemine sobima. Aga 185-ga kui kaua joosta ? See on minu puhul maksimumpulss - ega üle 1 tunni ei jookseks kindlasti 185-ga:)

    ReplyDelete
  4. Muuseas... Pamela treeningute ülesehitus ja kõik treeningud on täiesti kindlalt kogenud treeneri juhendamise ja kontrolli all. Teie mure Andres Keba on siin veidi ülepingutatud. Kui teie ja iga teine jooksuharrastaja iseendaga sama hästi toime saaks kui tema, oleks lausa suurepärane... ma soovitan teil kasutada asjatundja nõuandeid :)

    ReplyDelete
  5. Põle probleemi. Ma usaldan saadavaid nõuandeid. Kui juba käik külmkapini paneb südame pekslema, siis nähtavasti ka rulluisutamine miskit targemat ei paku. Samas pole see siin külavaheteedel ka võimalik. Ratast küll sõidan võimalust mööda ja pulsid on rahulikud, kuid 170se pulsiga rattal jõuan nt 5 minutit vehelda ning 120-140ga on mul tunne, et ei toimu midagi. See on ühesõnaga küllaltki keeruline teema ja mingit kuldset keskteed on minu puhul raske leida ja Meelis teab, et minu iseloomu puhul lausvõimatu. Mulle sobiks enesetunde järgi üldse 180+ treening, lepin hetkel 160-170ga. Täna just mõtisklesin selle üle, et alla 150se pulsiga ei hakka nähtavasti kunagi jooksma st pole selleks võimeline.

    ReplyDelete
  6. Vabandust, et oma mõtetega siin segadust tekitanud olen - see ei olnud kindlasti minu eesmärk omapoolset kommentaari kirjutades.

    Soovin edu püstitatud eesmärkide täitmisel !

    ReplyDelete
  7. Mu poolest pole mingit segadust :) Tore, et huvi on.
    Mõni võib-olla panebki oma peaga nagu vasikas kevadel karjamaal ja keegi ei küsi, et mitte segadust tekitada :) Ehk siis küsida võib alati.

    ReplyDelete