Friday, February 10, 2012

Trennitest: shake da ass in Zumba!

Zumba on üks treening, mis on mind huvitanud juba mitu aastat. Kõik räägivad sellest, kõik kiidavad seda, ometi pole ma oma jalaga seda veel kogenud, et hinnanguid jagada.


Taustinfo: „ Peamiselt laenatakse liikumisi sambast, cumbiast ja reggaetonist. Lisaks eelnimetatutele merengast, mambost, flamencost, tša-tšast, bhangrast, kuid seal on ka kõhutantsu, hip-hopi ja tango elemente.“ (http://www.maribel.ee/)

Ja nagu arvata oli, siis tantsusaal oli puupüsti rahvast täis, kõik tulid väristama! Ja väristada sai kõvasti.

Mul hakkas Zumba kohe päris alguses kõhutantsu meenutama. Puusaringid, kannikate väristamine, kuid see polnud kõik. Oli tõesti sambarütmi, 1-2-3 ette, 1-2-3 õõtsudes taha, mambo, V-aste ette, A-aste taha, puusakeerutusega ring ümber enda telje jne. Suureks üllatuseks mõned sammud ka 20ndate popist stiilist charlestonist.

Oli tunda, et teistel on juba pikk Zumba kogemus selja taga, sest erinevad sammukombinatsioonid olid kõigil juba selged. Mulle oli abiks eelnev aastatepikkune tantsukogemus, sealhulgas tuttavad võtted kõhutantsust, sambast, mambost, charlestonist jne. Päris algajal oleks edasijõudnute Zumbas küllalt keeruline.


Kombinatsioonid ja võtted vaheldusid kiiresti, muusikapalad olid tundmatud, kuid sealt kõlas pidevalt hüüatus „ZUMBA!“
Kogu selle tõsise väristamise peale oletasin, et ka pulsid on laes, kuid oh üllatust – keskmine 167, max 189.

Mööda selga voolas oja juba poole peal, kuid füüsiliselt väga raske polnudki. Ometi miski jäi puudu. Võimalik, et mu ootused olid palju kõrgemad. Võimalik, et kogu see treening oli mu eelmist kogemust arvestades juba liiga tuttav, mitte enam uudne.


Mulle meeldis: tempokus, sammude seletamisele kulutati vähe aega, treener selgitas raskemad sammud lähemalt lahti, millele paistis, et paljud ei saanud pihta, sammud vaheldusid pidevalt. Aga Bodyjam meeldib mulle rohkem!

No comments:

Post a Comment