Saturday, February 25, 2012

Minu kiirus täna ja 1,5 aastat tagasi



Vahepeal olen jäänud paratamatult uinuma ja oma suured lubadused seljalihaste fotoõpetusest samuti soiku jätnud. Paraku tabas mind pikk madalseis. Täielikult ei kinnita, kuid nähtavasti 5-6 treeningkorda nädalas ei sobi veel kokku 5kuuse lapsega tegelemisega. Seetõttu imestan ma ikka väga-väga, kuidas Egle Uljasel õnnestus sama vana lapse kõrvalt Eesti meistriks tulla.


Ma ei oska sel teemal ka väga spekuleerida. Võimalik, et tema saab terve öö magada ega pea iga kahe tunni tagant ärkama, võimalik, et ta ei imeta last, mis tõmbab päevas naiselt ca 500 kCal, rääkimata vajalikest toitainetest. Aga kui ta jällegi nende asjaolude kõrval tegeleb tipptreeninguga, siis ma kummardun küll sügavalt maani.


Mina igatahes hakkasin toitainetest märgatavalt tühjaks jooksma juba kuu tagasi, mil juuksed salkudena peast hakkasid langema. Ega mõnusalt intensiivsed trennid ka abiks olnud, vaid nõudsid oma. Kaalulangust sellega ei tulnud, sest söön, nagu ikka, suure rõõmuga, aga söögist hoolimata jäid energiapaagid tühjaks. Seega imetamise + trenniga kaotasin ma päevas ca 1000 kCal, rääkimata vajalikest toitainetest.


Seega ühel hetkel olin omadega augus ja võtsin ette vitamiinide topeltannused (tuletan meelde, et hoolimata kunstlike ainete vastasusest olen ma korduvalt öelnud, et ekstreemoludes peab võtma lisaabi).


Ühel oma augupäeval suutsin end kraavis olevast autost välja sundida ja kõndisin paar kilti hullueelses lumetuisus Johan Pitka matkalistega (fotol)... kuni auto kraavist välja sai. Muide, mul on nüüd jooksukäru, XLander X-run.


Aga pika sissejuhatuse taustal siis pealkirja teemal ka. 1,5 aastat tagasi käisin pärast 2,5 kuud treeninguid Paide-Türi rahvajooksu lühemal distantsil. 6,5 km distantsi aeg oli siis 46:17.8, kilomeetri keskmine tempo 7:07.4. Praegu olen järjepidevat trenni teinud peaaegu 1,5 kuud. Nädalase augu järel sundisin end täna välja ja.. Distants 7,16 km, aeg: 49:04, km tempo ca 6:55. Panen enam-vähem umbes, sest jätsin Endomondole sisse automaatse pausi, kui ma seisma jään, aga süsteem arvas ca 15 korda jooksmise ajal, et ma pean pausi. Aeg on siiski paari sekundi eksimisvõimalusega täpne. Seega - olen ma praegusel trennihooajal kiirem kui 1,5 aastat tagasi. Aasta kestnud paus seega pole laastavalt mõjunud. Samas treenin ma praegu puhtalt enesetunde järgi, piitsutamata ja lõpuks ometi ka protsessi täielikult nautides.


Minu eesmärk oli Maijooksul joosta 7kildine distants alla 50 mindi. Seega olen ma selle eesmärgi juba praegu täitnud. Wihii!


Aga edaspidi jätkan ma 3 treeningkorraga nädalas. 1 neist on Bodyjam, esialgu 2 jooksu. Ehk millalgi saab ujumas või jõusaalis käima hakata.

3 comments:

  1. Mina ei võtaks eeskujuks Elge Uljast, vaid pigem Kristina Šmiguni. Ja lapse jaoks on need 5 kuud kordumatud... Sinu jaoks vaid väike aeg pikas elueas...
    Lugesin murelikult Su positust "Koduperenaised ajavad end vormi". Ei sobinud tolles kontekstis soovitada pigem magama minna... Kahju, et pidid oma kogemusest nüüd õppima. Tarku otsuseid soovides!

    ReplyDelete
  2. Mina ei suuda ja mul pole ka võimalust päeval magada. Seda on mulle soovitatud lapse esimesest elupäevast saati ja sel pole mitte vähimatki pointi.
    Ja kas ma olen kuskil kirjutanud, et Egle Uljas on mul eeskujuks? Loomulikult mitte - ma ei tegele tippspordiga! Ja tund aega päevas, mil ma saan olla üksi, oma mõtetega, enesetunde järgi värskes õhus liikudes - sellest on mul rohkem kasu kui kodus teleka ees passides ja "puhates".
    Kristina Šmigun sportis nii rasedana kui ka pärast lapse sündi - tegin temaga paar aastat tagasi intervjuu, seega tean.
    Minu point pole kunagi olnud mahitada inimesi, emasid tippspordiga tegelema, vaid LIIKUMA, minema välja, värskendama. Kui sellega kaasneb vormi ajamine, siis väga hea!
    Sest ka mu madalseisu ajal rühmatrennis ja jalutamas käies sain pea palju selgemaks ja parema enesetunde. Seda kodus istudes ei saavuta.
    Seega kommentaar kohatu.

    ReplyDelete
  3. http://www.epl.ee/news/melu/trenn-viib-vasimuse-kairit-lindmae-on-tanu-aeroobikatreeningule-vabanenud-vasimusest-pea-ja-seljavaludest.d?id=50861442 Kae-kae, liikumisega väsimuse vastu.. või mis?

    Ja ma kirjutasin ka käesolevas loos, et ma pole täiesti kindel, kas mu nädalane auk üleüldse oli treeningutest (50 minti rahulikus tempos sörki päevas pole just tippspordiga tegelemine). Sest liikumine on mind alati värskendanud ja energiat juurde toonud.

    ReplyDelete