Sunday, January 15, 2012

Endomondo ja GPSiga trennis

Olen juba ammu unistanud, et saaks mingi anduri või julla, mis mõõdab ära täpipealt, kui pikalt ma ikkagi tuian ja kui kaugele. GPS andurid on kole kallid, kuid olgu tänatud minust seni võõraks jäänud nutitelefonid!

Paketivahetuse abil sain uue telefoni odavamalt kui mu kellaga ühilduva GPS anduri, mis täidab nii telefoni kui trennikaaslase funktsiooni.

Kindlasti ajan ma mitmel kohal võhiku juttu, sest nädal tagasi ei teadnud ma nutitelefonidest midagi, mis asi veel Android on jne.

Igatahes on selline tore koht nagu Endomondo.com. Nutikad Androidid saavad tõmmata tasuta rakenduse Endomondo näol alla. Ja kui lähed trenni, siis vajutad klõps "Start"-nuppu ning telefon hakkab mobiilimastide abil gepsutama ja jälgib igat su sammu. Lõpuks saad kaardi peal näha, kus kohas sa käisid, milline oli tempograafik, kui kiire oli üleüldse keskmine tempo jne. Teatud pulsikelladega jälgib see ka SLSi.

Sellega võib lõbutseda nii suusatades, rattaga sõites, joostes, ka autoga sõites (nt saad jälitada oma meest või naist või mõlemaid).

Netis on üleval ka päevik, kuhu saad telefonist otse oma treeningud üles laadida. Samuti käivad seal erinevad nö väljakutsed. Nt kes saab esimesena treeningutega metafoorselt väljendudes ümber maailma, kes põletab aasta jooksul rohkem kaloreid jne. Vaatasin, et spordisõltlaste väljakutses oli mingil hetkel ka riigikogulane Sven Sester lausa esikohal oma üle 15 000 põletatud kaloriga. Wawawiiwa!

Ja huvitav lahendus on ka see, et kui võtta seal lahti Eesti kaart, siis võib lausa nimeliselt näha, kes kus Eesti otsas trennis on, millist trenni teeb ja kui kiiresti.

Igatahes jälgin nüüdsest oma treeninguid hoolikalt ja saan detailse ülevaate sellest, kui kiiresti ja kui palju ma tegelikult liigun. Äge!

PS! Ma usun, et enamik tõsiseid harrastajaid teab isegi sellest võimalusest, aga uustulnukana luban ma endal nüüd ka vaimustuda!

No comments:

Post a Comment