Friday, January 6, 2012

Tegin trenni!

Võin öelda, et pärast praktiliselt aastat, läksin taas trenni!

Leppisime ääri-veeri septembriemade klubis kokku, et lähme kõik ühiselt Maijooksule ning selle eesmärgi nimel hakkame kõik pingutama.


Seega tegin ma täna proovi, mis seisus olen ja palju jaksan.

Skeem oli 5 kõndi + 5 sörki, kokku 50 minti.


Sarnane skeem oli mul tunamullu 40. päeval, ainult kõndi oli vahel 3 minti.

Toona lõppesid mu 5mindilised sörgid pulssidega: 186, 187, 188, 189, 192.

Täna lõppesid mu 5mindilised sörgid pulssidega: 181, 182, 184, 184, 181.

Toona oli see eest keskmine pulss (kuhu kuulus soojenduseks 10 minti) 159, max 194. Seekord 168, max 185.

Taastumine: 181/ 154 / 138, taastus 1.49.


Ma arvan, et 5+5 on praegu paras koormus. Pidin väheke pingutama, kuid samas veremaitse suus ei olnud. Pulsid olid stabiilsed ja sörkidele läksin iga kord ca 158se SLSiga. Lisaks kuum dušš ja soe saun - ohhh!! Selle nimel tasus pingutada!

6 comments:

  1. Kui mäletad, siis nagu ma ütlesin, nii on. Sinu tark treenitus niisama ära ei kao. Palun usu mind ja Sa jaksad juba sel aastal (maijooks on ehk vara) palju paremini, kui varem isegi unistasid. Tean, mida Sa suudad ja kui hea Sa tegelikult oled. Peamine, et endale liiga ei tee! Igatahes vahva, et Sina juba jooksed, hääd jaksamist :)

    ReplyDelete
  2. Tänud! Mäletatavasti läksin prakt sama pikka Kirna-Türit jooksma/sörkima 2,5 kuu pärast algust. Maijooksuni on 4,5 kuud ning päris nullist seekord ei alustanud. Ei ütleks, et vara.

    ReplyDelete
  3. Praegust treenitust arvestades on paras see trenn millise leiame 1. jaanuari sissekandest!!!
    Südame arenguks optimaalne löögimaht saavutatakse 130-140 löögi juures- tervisenõudlejal on sellest enam rabelemine mõttetu ,et mitte öelda kasutu. Kui selline aeglane uimerdamine(nii see sinu jaoks ilmselt tundub) tundub liialt kergena siis koormuse tõstmiseks pikendatakse treeningaega.
    Kiirusta aeglaselt.

    ReplyDelete
  4. Ma käisin 2011 aprillist-septembrini igapäevaselt jalutamas, pikendasin jalutusaegu ka kahele tunnile, veidi üle 10 km. See polnud aeglane tuiamine, vaid tempokas kiirkõnd. Viie kuu jooksul ei näidanud pulsid mingeid langemismärke - see on täiesti iganenud jutt, et 130-140 lööki plaplaplaa. Isegi nende jalutuste ajal võisin ma kõndida pulsi 170 peale!

    See mõttetu tärmin ei arvesta looduse poolt antud tugevama organismiga ega arvesta ka looduse poolt väiksema südamega (mida pakkus mõned aastad tagasi välja ka treener Olavi Valner, kui meil oli Tervis Plussi jooksuprojekt), mis peksabki paratamatult kiiremini. 130-140 SLS see on igand, iga normaalne nõuandja peaks juba teadma, et kõik organismid on erinevad ja koormused erinevad.
    Kui ma lähtuks sellest soovitusest, siis ma oleks möödunud aastal need viis kuud kõndinud väravani ja tagasi.

    Möödunud aasta mööduski peamiselt jalutuskäikude tähe all. Ülemöödunud aastal arenesin oma ülikõrgete pulssidega sörkides edukalt - pulsid jäid lõpuni kõrgeks.

    Ausalt öeldes olen ma juba siin kommentaarides 100 miljonit korda juba sel teemal vaielnud ja mul on juba kõriauguni, vabandused karmilt väljendumise eest. Aga ma olen juba kõik eri variandid ja soovitused läbi proovinud ning iseenda suurima eksperdina ütlen, et mul ei toimi see loivamine.

    Ja üliväikse beebi emana, mul ei ole aega ka pikendada oma jalutuskäike kolmele tunnile, et siis loota, äkki pulss hakkab langema.

    Ja kui keegi muretseb, ma suren sellise koormusega ära, siis lohutuseks ütlen, et 12 aastat koolis ei arvestanud keegi mingite pulssidega ja seal tuli piltlikult väljendades iga pagana nädal verd köhida ja tärmineid täita - näed, jäin ellu! Nüüd teen tunde järgi nautides - see on ju kõige tähtsam! Kui ma naudin seda treeningut, olenemata pulssidest, siis on ju kõik korras!
    Kooliajal ei nautinud ma ühtegi tundi, mistõttu hakkasin liikumist ka vihkama ning aastaid pärast kooli olin olematus vormis.

    ReplyDelete
  5. Ma ei ole kindlasti pulsialal mingi väga suur teadja, aga viimase aastaga olen saanud kinnitust, et pulss on väga individuaalne näitaja.

    Näiteks kui minul on aeglase jooksu pulss 110-120 ja 140 tundub juba päris korraliku pingutusena ja üle 160 niisama lihtsalt ei lähegi, siis teisel jooksjal võivad need näitajad olla vastavalt 30-40 lööki kõrgemad ja enesetunne ja väsimus peale trenni on täpselt samasugused.

    Seega, igaühele oma:)

    ReplyDelete
  6. Jah, seda ma just räägingi. Kui mul kell enne treeninguid on peal olnud, siis vaatan, et toast-tuppa kõndides on juba 120-130. Kuid see pole minu jaoks mingi pingutamine ega aja hingeldamagi. Samal ajal, kui sina sellise pulsiga juba jooksed! Ning samal ajal, kui mina 170se pulsiga ülirahulikus tempos, millega võiks vabalt ka tunnikese välja venitada, siis sina ei peaks sellise pulsiga ehk 10 mintigi vastu.
    Seetõttu on sellised soovitused, et vot 120-140 on nüüd aeroobne tsoon ja selles peab tegema, totaalselt mõttetud. Mu arust peaks inimene, kes end nii eksperdiks peab, et nõu anda, seda juba teadma.

    Aamen!

    ReplyDelete