Monday, February 4, 2013

Minu elu tippmark jooksus

No okei, jälle patuga pooleks. Kõik lapsed on kiired ja osavad. Kuigi seda on nii uskumatu praegu vaadata, siis mina olin ka kunagi ammu-ammu, enne seda kui kool mind kehalist kasvatust vihkama pani.

See on ainuke diplom, millega võin vehkida, mille üle tõesti uhke olla. Aga aastad on teinud oma töö ja nüüd ma olen juba vana ja aeglane :o)

60 meetrit, aeg 7,68. Mult ikka küsitakse, et äkki on tegu minutitega või võeti aega liivakellaga, aga no kuulge!

7 comments:

  1. See, et Sa kiire oled, pole ju mingi üllatus ja oleme sel teemal ka selle diplomi taustal varem rääkinud. Olen ise küll eluaeg jooksnud, aga kui peaksime tegema Sinuga 60m võidu peale, siis Sa võidaksid mind une pealt ja igast asendist kas või plätudes. Treenerina on mul olnud erineva tasemega juhendatavaid, kuid seda, et Sa pikas fartlekis jaksad kerida 200 ja enam sammu minutis, pole ma peale Sinu näinud. Et seda kiidulaulu veidi lühendada, siis ma pakun välja, et aeg on hea ja ok, aga distants oli tõenäoliselt 40m. Muidu oleks see omaealiste ilmarekord... aga miks ka mitte :) Mul ka paar diplomit alles.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meil mõõdeti distantse sellise... hiiglasliku sirkli või A-moodi asjaga, mille haarade vahe oli 1 m. Kui just õpetaja väga umbes polnud või kratt haarade vahet ei lühendanud, siis tegime kõik maailma tippaegu.
      Aga see, et ma sulle 60 meetris ära teen, on mõistagi väga paisutatud liialdus :)

      Delete
  2. Need nö sirklid olid küll täpsed. Kui ma liialdasin, siis distantsiga vales suunas. Distants võis olla kindlasti pikem kui 40m või 50m... ja tänapäeval on staadionil neid jooni nagu kirjuid koeri. Ju mu lapsepõlvemälestus uimastas, sest siis joosti mullarajal paljajalu 40m :) See Sinu frekvensi ja spurdivõime on aga täiesti olemas ja tõsiselt väga heal tasemel - ma ise lugesin Sinu sammud (üle 200) kokku. See on fakt, ega muidu vist ka ei usuks. Seega müts maha sprinditalendi ees! Sa oleks iga jooksutreeneri unistus, kui suudaksid pikamaajooksus oma spurdivõimet ja käiguvahetust kasutada. Loomulik kiirus on kaasasündinud võime ja kui sellele lisada piisav vastupidavus... saad isegi aru, milline arenguruum Sul on. See pole enam mullapõranda jutt vaid erialane teooria :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ä meelita siin nüüd kilpkonna, võib endast isegi hästi hakata mõtlema. Aga palju kõvem fakt on see, et enamik, kes alustab diivanilt oma jooksmisega, on kiiremad kui mina siin oma aastaga. Ei ole mulle tegelikult spordis mitte midagi antud.
      Ma olin koolis, kui Jumal spordigeene jagas.

      Delete
    2. Lisaks veel selle, et meil polnud ilusat joonelist staadionit. Me jooksime sellise söeklibu moodi rajal. 300meetrine ring sai mingi aeg kruusakatte, 500meetrine kulges osaliselt metsavaheteel.

      Delete
  3. Ohoh, sa ju täitsa sprinter valmis :) Ksenija Balta jooksis aastal 2010 ja sisetingimustes 60m ajaga 7.34 ja sina juba teises klassis nii välejalg. 2012/2013 aasta edetabelis oleksid sellise 60m ajaga teisel kohal Tubli-tubli. Pole paha :D

    Kata

    ReplyDelete
  4. No näed- kadunud talent siin :-D :-D

    ReplyDelete