Wednesday, November 21, 2012

TT jooks ja põlvehäda

Tegin täna tõusvas tempos jooksu. Aga alustaks siis pigem enne hädast. Mu armas kallis vasak põlv on juba paar nädalat tunda andnud, aga tõesti annab vaid tunda. Ka täna andis, kuid ma pigem ennetaks probleemi enne, kui see valuks üle läheb.

Ja tunda annab see kuidagi nagu luu pealt ja ainult siis, kui astun. Täna üritasin sellele pihta saada ja täpsemalt tunnetada. Ilmnes see väga aeglasel sörgil ja kadus (või siis tempo pärast enam ei täheldanud) kiiremal jooksul. Kas siis probleem selles, et aeglasemal sörgil jooksen valesti (mida ma ka reaalselt teen) ja viga heel strike'is? Ma olen küllalt uurinud õiget jooksutehnikat, aga aeglasel sörgil ma lihtsalt pole selleks võimeline. Samm läheb õigeks vaid tempo korral.

Või on siis tegu lihtsalt sellega, et kõik legendid asfaldil jooksmise kohta peavad paika ja need tõesti võtavad põlved läbi? Ma olen järjepidevalt trenni teinud ju kõigest 10 kuud.
Ülekoormusest ei maksa ka rääkida. Kaks korda nädalas rahulikku jooksu ja 2 kiirkõndi ei suuda noort inimest veel ära tappa.


Aga jooksust siis ka. Tõusvas tempos plaanipärast jooksu pole ma tänavu üldse teinud. Plaan oli 2 x 8 min/ km, 2x 7, 2x 6.30, 2x 6 ja 2x 5.30. Kokku siis 10 km ja tempotõus iga 2 km tagant.

Ma kahjuks ei arvestanud selle vahva asjaoluga, et mul üldiselt tempotunnetus on päris puudulik :-D

Algus oli mõistagi päris aeglane ja väägagi meeldiv.. I km 8:06 min/ km. Olin kuuesekisest hilinemisest häiritud ja tõstsin väga kergelt tempot. Teisel kilomeetril selgus, et see väga kergelt oli kõvasti allahinnatud, 7:11.

Kolmas km pidi olema 7, aga tuli 7:05 ja häirumise tõttu üritasin taas väääga kergelt tempot tõsta. Ja nii ta mul edaspidigi mööda läks. Kuna pulsivöö patareid olid tühjad, siis pimedas joostes ei saanudki oma tempot väga reguleerida, sest kella valgustus otsustas töötada siis, kui ise tahtis.

Lõpuks tuli auto taha saatjaks, aga täistulede vihk, liikuv valgustus ja muu segasid absoluutselt kõiksuguse tunnetuse, kui kiiresti ja KUIDAS ma liigun. Kuigi algne plaan nägi ette lõpetamist 1 h 06ga ja lõpetasin sellest vaid 10 sekki varem, siis ma oma tempoarvestustega siiski rahule ei jäänud. Max 4 sekki võinud km kohta eksida, aga eksisin pidevalt palju rohkemaga.

Km ajad siis nii: 8:06 - 7:11 - 7:05 - 6:46 - 6:32 -6:41 - 6:10 - 6:12 - 5:39 - 5:23.
Pidanuks olema: 8:00 - 8:00 - 7:00 - 7:00 - 6:30 - 6:30 - 6:00 - 6:00 - 5:30 - 5:30.

Ja kui kellelgi on põlvevalu kohta soovitusi, siis jään põnevusega ootama! Täpsustuseks ka see, et tavaelus on mul põlved terved ja ilusad, kuid just sörgil annavad teada, et nad on olemas.

4 comments:

  1. Mul valutasid ka põlved, ostsin siis Apothekast glükoosamiin kondroitiiniga kapslid 90 tk, peale kuu ajast võtmist oli valu kadunud...ja pole tagasi tulnud :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igaks juhuks pean siis meeles, aga üldiselt mul põlved ei valuta ja selle õrna "tunda andmise" peale ei viitsi veel ravimifirmasid toetada. Aga kui asi valuks läheb, eks siis tean targem olla :)

      Delete
  2. sama, mis eelmisel kommenteerijal - kunagi olid põlvega probleemid. nüüd võtan samu tablette juba aastaid ja pole ka probleeme olnud. Samas põlved jäid haigeks pigem maastikul joostes ja sfaldil läksid jälle korda.
    hea oleks muidugi joosta ja trenni teha õige stiiliga. sammutiheduse suurendamine läheb tegelikult kiirelt - paari jooksukorraga on jalad harjunud tihedama sammuga. minu arvamus, et aeglase jooksu puhul ei peagi liiga tihedat sammu hoidma (90sammu minutis) vaid võib vabalt lasta veidi aeglasemalt ja tempo tõustes tõuseb ka sammusagedus. Kui uurid Pose Running stiili ja Chirunning stiili kohta, siis leiad, et üks neist soovitab alati hoida 90juures sammu aga teine ütlebki just sama, mida ma siin eespool rääkisin. samas mõlemad rõhutavad on just need õiged ja vigastustevabad :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tegelikult peaks mul sammutihedus olemagi üsna tihe, aga aeglaste sörkide puhul (7-8 min/ km) on kõik asjad ligadi-logadi. Ja no ei oska ma aeglaselt ja ilusalt joosta. Mu jaoks see tuumafüüsika-temaatika :o)

      Delete