Friday, January 4, 2013

Uus trennistrateegia

Kuna ma olen iseenda treener, siis on mul võimalus igasugu põnevusi katsetada. Viimasel ajal olen katsetanud aeglusjooksu või siis sörki. Ühest küljest aitab see motivatsioonivaesel perioodil midagi uut jälle teha ning suure koduigatsejana ei jõua ma ka niivõrd aeglaselt kodust just väga kaugele :o)

Täna "lippasin" 9.06 min/ km. Ütleme nii, et niivõrd aeglaselt pole ma isegi kiirkõndi teinud. Aga keskmine pulss 142 on jälle harukordne, esmakordne ja minu jaoks midagi väga uut. 8,2 km jagusaamiseks läks 1 t ja 14 min. Kiire!


Eks ma mõne kiirema otsa teen ka vahetevahel, aga vaatab, kui kaua ma aeglaselt suudan vastu pidada. Ehitame siis tugevat aeroobset põhja alla... pärast aastast treeningut.

4 comments:

  1. Mida selline aeglusjooks juurde annab? Aitab kiirel jooksul pulssi madalamana hoida vms?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seletasin FBs pikemalt. Aga lühidalt öeldes, siis aeroobse baasi loomiseks ongi vaja pikemaid madala pulsiga treeninguid. Ma lihtsalt pole viitsinud neid teha :o) Ja samas on mul enne jooksutrenne selja taga ka ca pool aastat igapäevaseid jalutusi.

      Delete
  2. See on ka minu selle aasta jooksustrateegia:) Tahaks ka pulsi alla saada. Olen siiani samamoodi 168-169 keskmise pulsiga jooksnud. Pärast spordiarstil käimist sain pragada ja nüüd ma tiksungi 8-9min/km, mis on tõesti kõnnitempost kohati aeglasemgi, aga loodame, et siis töötab ja aeroobne põhi tekib alla... 1.jaanuaril tegin nö enda rekordi 10:12 min/km, aga pulss oli fenomenaalselt vähemalt minu kohta madal, 127 :)
    Jätka samas vaimus, jälgin su postitusi põnevusega!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Väääga tubli! Minu jaoks on selline aeglasem jooks isegi raskem kui kiire tempoga. Väga tüütav ja väsitav. Aga 127 on ikka metsik pulss! Ma näen sellist numbrit tavaliselt 5 sekki oma aeglusjooksu alguses ja siis läinud ta ongi. Suurt edu ja head venimist :)

      Delete