Friday, January 25, 2013

Minu armsad hemorroidid


Olen täheldanud, et "suured inimesed" ei armasta oma isiklikke probleeme väga jagada. Mine tea, mis seal põhjus on. Tuntakse oma murede üle piinlikkust, kardetakse seeläbi nõrgemad näida või muud, ei tea. Aastad pole minu suule filtrit ette kasvatanud, aga võib-olla peaks. Samas on mu murede jagamine alati leidnud lohutust ja toetajaid ning teate küll, mis nende kohta matemaatika keeles öeldakse.

See post läheb siis austusavaldusega hemorroididele. Just nimelt see sama 50+ potil luuletavate meeste haiguseks peetav häda (ma soovitan teil ette juba mitte guuglist selle kohta pilte otsida, sest tulemus on rõvedam kui asi tegelikult).



Hemorroidid on põhimõtteliselt igal inimesel - veenid päraku piirkonnas. Probleem tekib siis, kui mõni veen laieneb (nagu olete näinud tüsedamate naiste säärtel looklevaid ussikesi) ja hakkab põhjustama vaevuseid. Hemorroid on seega veenilaiend päraku piirkonnas. Tegelikult tabavad hemorroidid üsna tihti rasedaid, kelle alumine korrus aina kasvava surve all enam vastu ei pea. Seega pole see ainult kehva kõhuga vanameeste häda.

Ma võin siis end "õnnelikuks" pidada, et ma kuulusin nende sekka, keda hemorroidid tabasid alles pärast sünnitust. Kuigi väliselt oli kõik korras (mitte nii nagu guugli piltidel), siis sisu poolest tähendas see seda, et pool aastat käisin potil igapäevaselt tulejuga või kive si..umas.

Tihti oli ikka päris raske, kui väike beebi röögib süles ja ise oigad samal ajal nuttes potil ning üritad last lohutada. Värske ema tavaline vaatepilt, kuid toona oli olukord naljast kaugel. Lisaks oli üsna keeruline tegeleda hemorroidide koduse raviga (kerged jalutuskäigud, istevannid, häda tekkimisel kohe potile jooksmine jne), kui elasid kellegi teise taktis. Seega läks mul kena pool aastat, et hemorroidid lõpuks ise otsustasid lõunamaale lennata või siis oli tõesti kasu apteegist ostetud vene kreemist Girudo Prokt.



Kuid nagu selliste hädadega ikka kombeks, siis kipuvad nad ikka suure rõõmuga tagasi tulema. Olen viimasel ajal taas nendega järjepidevalt hädas. Nii, kui trenni teen, siis pingutus toob jälle ora persse, ja kui puhkan, siis on päevaga kõik korras. Hemorroidid on äärmiselt valus või ebamugav probleem ja häirib tõsiselt igapäevaelu. Tark oleks seega mitte trenni teha, aga samas on mõõdukas liikumine sooltetegevuseks ja -vereringeks hoopis oluline.

Kodus võib ravida istevannidega (mis minu hinnangul ei aita, sest istuvas asendis on alumisel korrusel taas suur surve), riivitud kartuli kompressidega (ei ole katsetanud), kuid mina proovin edasi veel kreemi, istuda pigem pehmel pinnal ja vältida suuri pingutusi. Kõhukinnisusega mul probleeme pole, seega menüüd vahetada pole mõtet. Lasta keegi laseriga pepu kallale või tõmmata veenilaiend kummiga kinni, et need ära kärbuks - thanks a lot, I rather not!

Kui kellelgi on veel häid nippe, siis olge lahked kommentaarides jagama! Meid pepuhädalisi on oi, kui palju! Vahe on selles, et paljud ei kurda ega hädalda nagu mina :-P



Kehvematest uudistest veel nii palju, et lisaks üleüldisele majandusele, siis ka kodune mikromajanduslik olukord on muutunud pingeliseks, mistõttu tuleb mul rabada viimasel ajal tööd nagu vanal hobusel sügisese künni aal. On tulnud ette päevi, kus tuleb poole üheni öösel trükkida ja terve see nädal on möödunud hommikust õhtuni tööd vihtudes. Ehk on ka suur pinge avaldanud oma mõju ka tagumendile.

Minu ainsad ajutuulutusvõimalused ongi 4x nädalas tunnikeseks trennirajale möllama või kirjutada absoluutselt igapäevastel ja teistel teemadel siia või mujale. Aju lihtsalt kuumeneb üle. Ma hakkan lõpuks aru saama, miks reedet nii väga idealiseeritakse. Mina idealiseerin ka!

9 comments:

  1. Tegele oma vihaste emotsioonidega :)

    ReplyDelete
  2. Dziisas mis kommentaar eelmisel siin :D
    Ma sama asjaga hädas olnud ja mu jaoks oli sünnitus vähem valus kui viinamarjakobarad tagumikus, uhh. Riivitud kartul veidike leevendas, kuid põletikuliste hemorroidide puhul mitte eriti. Istevannidest on kasu, kui teha 3 x päevas ja 20 min korraga, aga kust aega võtta... Mingi kreem ka natuke leevendas, aga arutades seda probleemi sooltearstiga, siis ikkagi kummid peale ja piinad läbi. Rasedatele seda protseduuri ei tehta, sest põletikuoht, aga ülejäänud seltskonnale küll, seega praeguses seisus küll katsetaks seda teed. Füüsiline liikumine teeb tõesti hullemaks, üsna nokk kinni, saba lahti olukord :( Katsu vast natuke liikumisega pausi pidada ja ikka istevanne teha, kreemitada edasi ja sooltearstile aeg saada. Pea vastu! -Mar-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ka ei nõustu esmakommenteerijaga. Viha on veri ja verised haavad, seedimine ja soolestik majandusprobleemid. Aarma-Viilma raamatuid tuleks suurema hoolega lugeda :-P Käesoleval perioodil olen ääretult vihavaba, sest mul pole lihtsalt aega sellele raisata. Muid küsikohti vabastan mõtteis enne uinumist.

      Aga mulle tundub see kummiteema liiga hull. Täna arutlesin veel ühe meesterahvaga, kel kirurgiliselt sekkuti ja ka see tundus päris hull. Ma pool aastat kannatasin just seetõttu välja, et mitte lasta kedagi jõhkralt pepu kallale sonkima. Ning tõenäoliselt kannatan ka praegu ära ja proovin koduste vahenditega perioodi üle elada. Mul arstihirm lapsepõlvest saati ja kui arstile lähen, siis olgu ma ise teadvusetu :-D Et kui päris ää surema ei hakka, siis kannatame edasi! Nagu eestlane ikka! http://www.youtube.com/watch?v=khofQli1inw

      Delete
  3. Ma avastasin ka peale sünnitust hemorroidid. Olen proovinud erinevaid variante ja nüüd paistab hästi olevat.
    Minu suurim soovitus, loobu täielikult piimatoodetest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui see soovitus on seoses kõhukinnisusega, siis seedimisega mul mingeid probleeme pole. Muul juhul tarbin ma piimatooteid äärmiselt vähe. 100 g kohupiima päevas ja kõik. Ei armasta piima, ei söö jogurteid, ei tarvita juustu jne.

      Delete
  4. Tere kõigile. Mul on teile hea uudis. Kui on nagu minul käepärast saialilleõisikuid sügavkülmas, siis on tore. Veel on vaja meigieemaldusvatti, millelle määrite suhkrustunud!! mett ja kinnitate õisikud. Mesi on Vanga soovitus. Arstid soovitavad valu ja paistetuse vähendamiseks jääkuubikuid, aga saialill (põletiku vastu ) on palju normaalsem lahendus. Võtab valu ära ja taandab komud. Ja mida unustatakse hiljem teha ? Lihaste kokkutõmbeid selles piirkonnas (ühe arsti soovitusel kuni 200 korda päevas). Ja seda keegi ei näe, teha saab autos või tööl, niikuis meelde tuleb.

    ReplyDelete
  5. Võta megieemaldusvatt, määri peale suhkrustunud!! mett (Vanga soovitus), sinna peale läheb 3-4 sügavkülmutatud saialilleõisikut. Ka saialillesalv ei tee paha. Võtab ära valu ja taandab komud. Ei tohi ära unustada hiljem ka lihasteharjutusi selles piirkonnas (kui valu enam ei ole) päevas kuni 200.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Pean ära mainima, et tänud vihje eest kasutada saialillesalvi põletikuliste hemorroidide puhul. Toimib, sest muudab olemise probleemi kõige ebamugavamas faasis talutavaks nii päeval kui öösel.

    ReplyDelete